emptiness

Det är dåligt med uppdatering nu, jag vet! Mitt liv är allt för turbulent för tillfället. känns lite som att någon har stoppat in mig i en glasburk och skakat om den ortentligt. Som att jag befinner mig i en bubbla och inte tar mig ur, jag ser allt som händer utanför  men jag är för dåsig och yr för att ta mig ur.. Jag vill skrika ut precis det jag tänker men orden är som fastklistrade i huvudet och kommer inte ut. Jag vill bara blunda hårt och räkna till tre och vips så var den här drömmen slut. Jag vill att det ska vara en dröm, jag vill vakna upp och känna hur stenen faller från mitt bröst hur jag tar ett djupt andetag och samlar luft, för en lättnads suck. Men det är ingen dröm och jag vaknar inte upp, jag tar istället ett djupt andetag, trycker ner gråten en liten bit till i halsen och försöker andas lugnt. Jag blundar och kollar på alla ord som är fastklistrade där inne, försöker få dom att passa ihop, göra meningar av dom, meningar som är tillräkligt tydliga för att jag ska kunna plocka ner dom. men jag kommer inte lyckas idag, idag blir inte ord till mening och mening till röst. Min röst är trött och jag samlar istället kraft. Jag drar täcket över huvudet och säger godnatt...
By/LinaGrundén
LIFE | |
Upp