rise and shine

Idag är jag ledig & det känns som att detta kommer att bli en härlig dag!  Just nu sitter jag i soffan invirad i mitt duntäcke med dagens första kaffekopp. Solen är på väg upp och himlen är färgad i rosa och orange.Snart kommer solen titta fram över berget och dess strålar kommer blända mig mer & mer desto högre den stiger. Men det gör ingenting för det ser ut som att det kommer bli en fin dag! 
 
Något ni kanske inte visste om mig är att jag är livrädd för fåglar, alla typer av fåglar, dom skrämer livet ur mig. Jag går omvägar på stan och jag kan inte sitta på en uteservering utan att stampa med fötterna eller göra ljud för att hålla dom på ett behagligt avstånd, skulle dom trots detta komma för nära, kommer ni se mig springa iväg och skrika.. Borde gå i terapi för detta - yes, i know! jag ska ta tag i det, men har på något sätt lärt mig att leva med det.  Trots detta älskar jag att fotografera dom, är inte det konstigt! Genom linsen är det på något sätt som att min säkerhetszoon för vad behagligt avstång är krymper en anning..& varje gång jag har stannat upp och tagit bilder på fåglar så förundras jag över hur vackra dom är ! Nu ska jag springa ut i köket och hämta kaffe nr. 2 och invänta att min man vaknar... Jag tittar in här senare!!
FotoByLina
FotoByLina
 
 
 
LIFE, PHOTOGRAPHY | |
Upp